Skijanje i dijete
Osnovni kriterij za početak skijanja djeteta je sveukupnost njegova razvoja u svim razvojnim dimenzijama. Osim prirodnih predispozicija, važan je motorički, kognitivni, socijalni te emocionalni razvoj djeteta. Uobičajeno je da se te dimenzije u djece razvijaju različitom brzinom. Pod skijanjem djece podrazumijevamo zabavu na snijegu, igru u zimskoj idili, užitak i smijeh. Dugoročno će se postići veći uspjeh ako djeca ne proskijaju u potpunosti, ali zavole skijaško okruženje. Učenje kroz igru osnova je uspjeha u poučavanju djece.
ZAŠTO IGRE NA SNIJEGU? Zar moje dijete neće skijati ??
Jedno od čestih pitanja roditelja kada se djeca drugi dan škole još uvijek igraju. Istina, kod svih igri na snijegu nije naglašeno gibanje sa određenom namjerom. To su igre ponašanja, opažanja, igre uloga, građenja iz snijega … druženje. Moramo znati da dijete kroz igru ispituje realnost, stvara si pravila ponašanja, simulira svijet odraslih, oslobađa svoju emocionalnu napetost i jednostavno… razumije.
Razvija svoje sposobnosti istraživanja i stvaralaštva, upoznaje sebe samoga i svoje tijelo, te postaje kreativan. Sve se to događa kroz neku aktivnost koja djetetu daje radost, jer se igra rađa u djetetu zbog veselja samog igranja a to je bit izvora igranja.
U našoj školi skijanja posebno se trudimo na što jednostavniji i zabavniji način skijanje približiti djeci. Iako često kažemo da su današnja djeca naprednija, preporučena dob za početak učenja skijanja je od 5 godina starosti na više. Razlog tome su ponajviše motoričke sposobnosti djeteta, ali i osjećaj samosvijesti i samostalnosti koji djeca u toj dobi imaju razvijeniji u odnosu na mlađu djecu.Prije upisa u školu skijanja djeca (a ni odrasli) ne moraju znati ništa o skijanju i skijaškoj tehnici. Čak i ako već imaju nekakvog iskustva u tom sportu/rekreaciji naši učitelji skijanja na osnovu početnog testiranja procijenit će njihovo pred znanje, te ih ovisno o uzrastu i stupnju predznanja pridružiti u neku od grupa. Posve je razumljivo da roditelji i djeca često pri prijavi za školu nemaju pravu predodžbu o razni svoga skijaškoga znanja.
Kako biste našim učiteljima olakšali proces formiranja grupa, pri upisu u školu pokušajte sebe ili svoje dijete pronaći u nekoj od ovih rečenica i one će vam reći kojoj razini skijaškog znanja pripadate:
Grupa | Razina znanja |
---|---|
Grupa A | Prvi put na snijegu - potpuni početnik ili jako malo skijaškog iskustva… | Grupa B | Znam malo skijati - znam plužni zavoj… | Grupa C | Skijam dobro-vozim paralelno-volim skijati brzo... | Grupa D | Odlično skijam-znam skijati carving tehnikom-spuštam se po svim stazama... |
FIS pravila
Pravilo 1.

Pravilo 2.
Skijaš ili snowboarder mora skijati pod kontrolom. Brzinu i način skijanja mora prilagoditi osobnim sposobnostima, uvjetima terena, snjegu i vremenskim prilikama, kao i gustoći prometa.
Pravilo 3.
Skijaš ili snowboarder koji dolazi straga mora izabrati takvu putanju da ne dovede u opasnost skijaša ili snowboardera ispred sebe.
Pravilo 4.
Skijaš ili snowboarder mogu prestići drugog skijaša ili snowboardera iznad ili ispod, s desna ili s lijeva, tako da ostave dovoljno prostora prestignutom skijašu ili snowboarderu da učini bilo koji željeni ili neželjeni pokret.
Pravilo 5.
Skijaš ili snowboarder koji ulazi na označenu stazu, nakon zaustavljanja ili kretanja uzbrdo, mora pregledati stazu uz i niz padinu kako bi krenuo bez dovođenja u opasnost sebe i drugih.

Pravilo 7.
Skijaš ili snowboarder koji se penje ili spušta pješice, mora se držati ruba staze.
Pravilo 8.
Skijaš ili snowboarder mora poštovati sve znakove i oznake koje su postavljene na stazi.
Pravilo 9.
U slučaju nesreće, svaki je skijaš ili snowboarder dužan pomoći. Sa skijama označiti mjesto nesreće, pozvati: Emergenca sanitaria: 113; Carabinieri: 112.
Pravilo 10.
Svaki skijaš ili snowboarder, svjedok nesreće, bez obzira na odgovornost, dužan je izmjeniti osobne podatke.